Artikel 1 | Toepasselijkheid
Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle mondelinge en schriftelijke behandelovereenkomsten van of met en alle daarmee verband houdende handelingen, zowel van voorbereidende als uitvoerende aard.
Artikel 2 | Bedrijfsomschrijving
Lifecoachxperience richt zich op natuurgeneeskundige therapie, counseling en advies binnen het werkveld van persoonlijke ontwikkeling, in de meest ruime zin.
Artikel 3 | Definities
Behandelaar van Lifecoachxperience, is degene die deze algemene voorwaarden gebruikt bij het aanbieden van haar diensten. Cliënt is in deze die gebruik maakt van de aangeboden diensten van Lifecoachxperience. Als overeenkomst wordt gezien alle afspraken die gemaakt worden tussen behandelaar en cliënt over de aan te bieden diensten. Deze afspraken worden schriftelijk of per email bevestigd aan cliënt na een intakegesprek met client. Behandelaar stuurt desgewenst voor aanvang van de behandeling één exemplaar getekend retour of bevestigt deze per mail.
Artikel 4 | Uitvoering van de behandelovereenkomst
1. Behandelaar zal de behandelovereenkomst naar beste inzicht en vermogen uitvoeren. En heeft jegens de uitvoering van de behandelovereenkomst een inspanningsverplichting en kan derhalve niet worden aangesproken vanuit een resultaatsverplichting. En nog aansprakelijk voor de gevolgen na de behandelingen.
2. Door bevestiging van de behandelovereenkomst en deze algemene voorwaarden geeft client toestemming haar NAW gegevens plus telefoonnummer en emailadressen te gebruiken voor vastlegging in het klantenbestand van behandelaar voor administratieve doeleinden.
3. De client draagt er zorg voor dat alle informatie, waarvan client aangeeft dat deze noodzakelijk zijn of waarvan de client redelijkerwijs behoort te begrijpen dat deze nodig zijn voor het uitvoeren van de behandelovereenkomst, tijdig aan behandelaar worden verstrekt. Indien deze gegevens niet tijdig zijn verstrekt behoudt behandelaar zich het recht voor de uitvoering van de behandelovereenkomst op te schorten.
Artikel 5 | Tarieven
1. Behandeling zijn gebaseerd op de bij behandelaar beschikbare informatie.
2. Een behandelovereenkomst komt tot stand op het moment dat de door client voor akkoord getekende behandelovereenkomst door behandelaar is ontvangen en geaccepteerd en/of per mail is vastgelegd.
3. In de behandelovereenkomst kunnen nadere tarief afspraken worden vastgelegd, zoals inhuur derden, inhuur, middelen, reiskosten e.d.
Artikel 6 | Betalingsvoorwaarden
1. Facturatie vindt plaats na de behandeling . Betaling dient te geschieden door overmaking naar het desbetreffende rekeningnummer opgegeven door Lifecoachxperience. De betalingstermijn die gehanteerd wordt is 14 dagen na factuurdatum.
2. Bij niet tijdige betaling of het verzuimen van de betaling is client van rechtswege in verzuim en behoudt behandelaar zich het recht voor de uitvoering van de overeenkomst met onmiddellijke ingang stop te zetten.
3. Bij eventuele bezwaren aangaande de factuur dient client dit binnen twee weken na het ontvangen van de factuur schriftelijk kenbaar te maken bij behandelaar.
Artikel 7 | Duur en beëindiging
1. De behandelovereenkomst tussen behandelaar en client kan ten alle tijden op ieder gewenst moment door beide partijen worden beëindigd dan wel worden verlengd.
2. De beëindiging van de overeenkomst laat onverlet de financiële verplichting die nog nagekomen moeten worden.
Artikel 8 | Annulering behandelingen
Artikel 8.1 | Annulering door client voor behandeling
Client verplicht zich een eventuele annulering of wijziging schriftelijk door te geven aan behandelaar. Bij annulering door client treden client en behandelaar eerst in overleg om te komen tot passende alternatieven. Indien er geen passende alternatieven mogelijk zijn, zulks ter beoordeling van behandelaar, gelden annuleringsvoorwaarden. Opdrachtgever is verplicht annuleringskosten te betalen aan behandelaar.
Artikel 8.2 | Annulering door behandelaar
Behandelaar behoudt zich het recht om behandelingen te annuleren, zonder opgaaf van redenen, dan wel een cliënt te weigeren. Behandelaar verplicht zich de annulering c.q. weigering schriftelijk of per e-mail te bevestigen en betaalt in dat geval is 100% van het tot dan toe door cliënt betaalde bedrag terug, waarmee de overeenkomst is beëindigd zonder verder verplichtingen of aanspraken over en weer.
Artikel 9 | Het verzetten van afspraken
1. Indien opdrachtgever de door haar/hem gemaakt afspraak binnen 24 uur voor de desbetreffende afspraak annuleert zal behandelaar de kosten in rekening brengen en is cliënt verplicht deze te betalen. Afspraken die geannuleerd of verzet worden voor deze tijd zullen niet in rekening worden gebracht.
2. Bij niet verschijnen van de client op een gepland gesprek worden de kosten voor het gesprek in rekening gebracht en is client verplicht deze te betalen.
3. Behandelaar behoudt zich het recht voor afspraken te verzetten of te annuleren indien zij niet naar behoren uitvoering kan geven aan de behandelovereenkomst.
Artikel 10 | Geheimhouding
1. Beide partijen zijn verplicht tot geheimhouding van alles wat is besproken tijdens of in het kader van de behandelingen of adviesopdrachten.
2. In het geval van dreigend gevaar voor zowel client als behandelaar en de samenleving behoudt behandelaar zich het recht de geheimhouding te doorbreken en zal zij de daartoe bevoegde en bestemde instanties inlichten.
3. Indien op grond van een wettelijke bepaling of een rechterlijke uitspraak behandelaar gehouden is vertrouwelijke informatie aan door de wet of de bevoegde rechter aangewezen derden mede te verstrekken en behandelaar zich ter zake niet kan beroepen op een wettelijk dan wel door de bevoegde rechter erkend of toegestaan recht van verschoning, dan is behandelaar niet gehouden tot schadevergoeding of schadeloosstelling.
Artikel 11 | Aansprakelijkheid
1. Behandelaar aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid, hoe dan ook, voor schade ontstaan door of in verband met door haar verrichte diensten.
2. De aansprakelijkheid van behandelaar is beperkt tot de factuurwaarde van de behandeling, althans dat gedeelte van de sessie waarop de aansprakelijkheid betrekking heeft.
3. In afwijking van hetgeen in lid 2 van dit artikel is bepaald, wordt bij een behandeling met een langere looptijd dan zes maanden, de aansprakelijkheid verder beperkt tot het over de laatste zes maanden verschuldigde factuurbedrag.
4. Behandelaar is niet aansprakelijk voor directe of indirecte schade die client lijdt ten gevolge van behandelingen of beslissingen genomen naar aanleiding van of tijdens een behandel sessie of adviesopdracht. Cliënt blijft ten alle tijden zelf verantwoordelijk voor gemaakte keuzes.
5. Elke aansprakelijkheid van behandelaar voor bedrijfsschade of andere indirecte schade of gevolgschade, van welke aard dan ook, is nadrukkelijk uitgesloten.
Artikel 12 | Klachtenprocedure
1. Indien client klachten heeft over de verrichtte werkzaamheden dient zij/hij dit binnen 14 dagen na het ontstaan van de klacht schriftelijk kenbaar te maken bij de behandelaar.
2. Na kennisname en bespreking van de klacht met client zal behandelaar zo goed mogelijk uitvoering geven aan de gekozen oplossing.